סוגיות רפואיות חשובות בטיפול בכלבים בבית

אנו דואגים לכלבים שלנולאוכל, מקלחת, מקום לישון ופעילויות פנאי. מעבר לצרכים הללו שנחשבים לצרכיו הבסיסיים של הכלב, קיים צורך נוסף חשוב לא פחות והוא הטיפול הרפואי בו.

כאשר מדברים על טיפול רפואי עבור כלבים, ניתן לחלק אותו לשניים: טיפולים בשגרה וטיפולי בחירום. טיפולי שגרה כוללים חיסונים, טיפול בתולעים ובדיקות שגרתיות שיש לבצע מדי פעם  וטיפולי חירום עוסקים במחלות שפוקדות את הכלב או בעיות אחרות שמטרידות את מנוחתו. במאמר זה אנו נדבר על מספר סוגיות חשובות ברפואת כלבים.

טיפולי שגרה – מתן חיסונים שוטפים

אחד מהטיפולים הראשוניים שיקבל הכלב שלכם מהוטינר הוא סדרת חיסונים. ממש כמו שמחסנים תינוק  בציפייה שמערכת החיסון שלו תלמד להתמודד עם וירוסים וחיידקים, גם חיסונים אלו עתידים להגן על הכלב שלכם ממחלות קשות ומטפילים.

מעבר לכך, החיסונים מגנים גם עליכם הבעלים והסובבים את הכלב מהידבקות במחלות שמועברות באמצעות הכלב (מחלות זואונוטיות). לכן, ביצוע חיסונים לכלב הוא דבר חשוב מאוד ואין להקל בכך ראש. מיד עם אימוץ הכלב, קחו אותו לביקור אצל הוטרינר לבדיקה כללית, מתן חיסונים רלוונטיים וקביעת שגרת טיפולים עתידית.

מה עושים כאשר כלב סובל ממחלה קשה?

מחלות קשות כאמור, פוקדות לא רק בני אדם, אלא גם כלבים, חתולים ושאר בעלי חיים. זו יכולה להיות שעלת הכלבים שהיא למעשה כמו סוג של שפעת, קדחת קרציות, הימצאות של תולעת הפארק הקטלנית שיכולה אף להוביל למוות, וירוס הפרוו המסוכן ועוד רשימה ארוכה של מחלות ושאר מזיקים.

מחלות כלבים יכולות להיות קשות מאוד ומלאות בסבל, עד שלעיתים אין מנוס והוטרינר אף יעלה בפניכם את האפשרות לבצע המתת חסד על מנת לגאול את הכלב מיסוריו.

כאשר מדובר על מציאת וטרינר לביצוע המתת חסד לכלבים חשוב שיהיה אדם אמפתי, כזה שיכול להכיל את הסבל של הבעלים ואף לאפשר תהליך ליווי להתמודדות עם הפרידה והאובדן.

מדובר על מצב מורכב מאוד לבני המשפחה, שכן במצב זה הם מאשרים לבצע המתה של הכלב, ולהיפרד ממי שעד לא מכבר היה חברם הטוב ביותר.

לפיכך, כאשר הכלב שלכם נמצא במצב חירום אל תשתהו, אל תתמהמהו ורוצו לוטרינר לקבל טיפול רפואי דחוף, כל דקה שתחסכו יכולה להיות הבדל בין חיים ומוות של בעל החיים.

יתר על כן, אם הכלב שלכם סובל ממחלה ממושכת או ספג חבלה קשה ממנה לא צפוי להחלים אז רצוי לגשת ולהתייעץ עם וטרינר בעל ניסיון בביצוע המתות חסד בכלבים.

הוטרינר יבצע בדיקה מעמיקה בטרם יקבל החלטות בעלות משמעות רבה, ורק אם יראה כי קיים סבל וכאב רב של הכלב, לצד פגיעה או מחלה שאיננה ניתנת לריפוי, רק אז הוא ימליץ על המתה.

אמנם מדובר על תהליך קשה מנשוא ולא פשוט עבור המשפחה, אך כשמו כן הוא, חסד עם החיה על מנת שלא תמשיך לחוות רגעים של סבל. זהו תהליך שמכבד מאוד את הכלב ותחושותיו.

לסיכום, כלב היא חיית המחמד הנפוצה ביותר בקרב משפחות והיא הופכת להיות בת בית לכל דבר ועניין. על מנת לאפשר לכלב חיים טובים בעל איכות חיים גבוהה יש לנו את האחריות לדאוג לצרכיו ולטיפולים השוטפים להם הוא זקוק.

הקפידו על ביקורים שוטפים אצל הוטרינר, תזונה נכונה עבור הכלב, הקדשת זמן איכות למשחקים והתרוצצויות וכמובן תשומת לב למצבו הבריאותי.

זכרו כי הכלב נותן לכם אהבה רבה, נמצא לצדכם כל אימת שתצטרכו אותו ואתם צריכים לגמול לו באותה מידה.

למידע נוסף והרשמה
התקשרו לטלפון 050-5528208 או השאירו את פרטיכם:

עוד בנושא

הכשרת כלבי שירות
הכשרת כלבי שירות

שנים רבות מלווה הכלב במסירות יוצאת דופן אנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. התמיכה הפיזית והנפשית שמעניק הכלב לאנשים אלה מסייעת

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: