זה מה שצריך לדעת לפני שבוחרים לאלף כלב

יש לכם כלב? יופי, איזה כיף. אבל כדי שכולם יהנו ואיכות חיים שלהם תשודרג, יש כמה דברים שצריך לדעת.

אנחנו קוראים לחינוך הכלב "אילוף" אבל זה הרבה יותר מאשר רק ציות עיוור להוראות או לפקודות.

לא משנה מהו הגיל ואיזה הרגלים כבר יש לכלב, זה תמיד זמן טוב לאילוף הכלב שלכם!

למה אילוף כלבים חשוב בכלל?

בהכללה ניתן לומר שהאילוף חשוב הן מבחינת בריאות הכלב – שגם לו הזכות ליהנות מחיים בריאים – והן מסיבות התנהגותיות, הקשורות לאופן בו הכלב משתלב במשפחה ובאורח החיים שלה בלי ליצור מעמסה. זו הסיבה לכך שישנם מאמנים הטוענים כי יש להתייחס לאילוף כלבים כאל פעולה חינוכית של הכלב וגם של בעליו! כי אנו הרי נרצה שהכלב ישתלב במארג המשפחתי.

במה עוזר אילוף כלבים?

  • בניית קשר חיובי בין הכלב לבעליו – אחת הדרכים הטובות ביותר לבנות מערכת יחסים בריאה יותר עם כלבכם היא להבין כיצד הכלב שלכם לומד להשתמש בעקרונות החיזוק החיובי כדי להפוך את הלמידה למשתלמת, מוצלחת וקלה ככל האפשר. השיטה של אילוף על ידי חיזוק חיובי היא לא רק יעילה לאורך זמן, אלא היא בריאה יותר, היות והיא לא גורמת לנזק גופני ונפשי לכלב. חיזוקים חיוביים, המתגמלים ומניעים כלב להתנהגות טובה, מאפשרים לטפח מערכת יחסים עם הכלב על סמך אמון וכבוד הדדי במקום פחד והפחדה. כלבים שאולפו בחיזוק חיובי הם סובלניים יותר, שולטים בעצמם ויודעים להתנהג גם במצבים משתנים.
  • הקניית כישורי חיים – כל כלב צריך ללמוד לחיות בהצלחה בסביבה הביתית. אמנם נראה שלכלבים מאולפים יש חיים קלים בהשוואה לעמיתיהם בטבע, אך החיים בעולם בני האדם מגיעים עם לחצים ייחודיים. אם כלבכם ירכוש כישורי חיים בסיסיים, כולל מספיק פעילות גופנית, זה ימנע התפתחות חרדות והתנהגויות אחרות הקשורות למתח כמו לאכול את הספה, נביחות בלתי פוסקות והתנהגות אגרסיבית.
  • הגברת חברותיות – חשוב "לחברת" את הכלב על ידי מתן חוויות טובות בנוכחות מגוון של אנשים, בעלי חיים וסביבה. אם הכלב יחווה זאת בגיל צעיר זה יעניק לו ביטחון עצמי ויפחית את הסיכוי לחרדה ואי נוחות מאוחר יותר.
  • מניעת התנהגויות בעייתיות – אילוף כלבים בונה שפת תקשורת ביניכם. ככל שתשקיעו יותר זמן בללמד את הכלב לחיות בהצלחה בעולם האנושי, כך תימנעו התנהגויות בעייתיות הנובעות מחוסר הבנה. למרבה הצער, כלבים רבים נענשים על התנהגות שלילית שניתן היה למנוע אם היו משקיעים זמן לעזור להם ללמוד. וודאו שלכל רמז או פקודה יש מטרה ברורה.

לסיכום, כמו שכל וטרינר בתל אביב או בכל עיר אחרת יאמר לכם, האילוף חשוב לבריאותו הנפשית והגופנית של הכלב, ותורם רבות לבריאות ולמודעות של בעליו.

למידע נוסף והרשמה
התקשרו לטלפון 050-5528208 או השאירו את פרטיכם:

עוד בנושא

פנסיון

אילוף כלבים בתנאי פנסיון – חשיבות המרכז הכלבני דוג טאון נבנה מתוך מחשבה עמוקה על צרכיו של הכלב, בריאותו הגופנית

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: