האם יש אוכל מועדף בזמן אילוף כלב?

האוכל משחק חלק בלתי נפרד מתהליך האילוף וחשוב לבחור אוכל שהכלב אוהב ויהווה תמריץ לקידום התהליך והשגת המטרות. כמו כן, האילוף מתייחס בין היתר לאלמנט של האכלת הכלב בשעות קבועות במסגרת השגרה.

האוכל קובע

התחילו בבחירת האוכל המתאים ביותר. חשוב מאוד להציע לכלב אוכל מזין, איכותי וטעים שיסייע בהתפתחותו התקינה ובשמירה על בריאותו. נסו להרגיל אותו לאותו סוג של אוכל לאורך זמן במידה ובחרתם עבורו מזון המתאים לגיל שלו, גודלו העשיר בויטמינים והמינרלים החיוניים.

\בתהליך האילוף יתכן שהכלב לא יגע באוכל בתחילת הדרך מסיבות רבות: הוא התרגל לאכול שאריות מהאוכל שבעליו אוכלים או טרם ניסה אוכל יבש לכלבים או שהאוכל לא מוצע לו בדרך אטרקטיבית המעודדת אכילה.
לכן, כדאי ליצור בהתחלה מעין טקס חוזר שייקשר לתהליך האכלה – הגשת הקערה בצורה חגיגית תוך הפניית תשומת לבו לאוכל ומילות עידוד.

כמובן שאם ראיתם שהכלב אינו מוכן לאכול אוכל מסוג X מומלץ לנסות אוכל מסוג Y. ניתן לקבוע מסגרת קבועה לארוחות ולוודא שאתם אכן מגישים את האוכל בצורה סדירה בכמות דומה ובשעות קבועות. זו הסיבה שלא כדאי להשאיר אוכל זמין בקערה אלא להקפיד למלא את הקערה או להגיש הקערה אך ורק בשעות קבועות וניתן בתחילת תהליך האילוף לתזמן את ההאכלה עם עמידה במשימות או כתגובה לנימוסי הכלב, אך חלילה לא למנוע האכלה בשום מצב.

על ידי שמירת שעות קבועות, הכלב לומד גם לשלוט בדחפים, נימוסים טובים וכל זה הוא חלק אינטגרלי מתהליך האימון. כלומר, כדאי לתזמן את שעות האילוף על בטן ריקה של הכלב ולא על בטן מלאה, כדי שיהיו לו תמריץ להצליח במשימות או לשמור על התנהגות חיובית.

אם הכלב רגיל לאכול בשעת הארוחה של בני הבית, חשוב לסנכרן בין הארוחות שלו ושל בני הבית או לחילופין, להרגיל אותו לסיטואציה אחרת: למשל, שהוא אוכל אחרי ולא בהכרח במקביל או בלי קשר לכך, הכל תלוי ביעדים של תהליך האילוף בכל הנוגע להרגלי האוכל של הכלב.

חטיפים לחיזוק חיובי

ועכשיו ניגש לכל הנושא של בשימוש בחטיפים " treat" : בעת האילוף של הכלב נהוג לתגמל אותו על הצלחותיו במשימות באמצעות חטיפים טעימים שכלבים אוהבים. הכלב לומד שהוא מתוגמל על תרגיל מסוים או עמידה במשימה ומחכה לקבל את אותו תגמול – חטיף טעים אך ורק במצבים בהם הוא אכן עמד במשימותי. לכן, חשוב לשמור את החטיפים המיוחדים בתור חיזוק חיובי לפעמים אלה ולא לתת לו חטיפים בעת תהליך האילוף מבלי לקשר להצלחה במשימות.

עקביות היא שם המשחק. חשוב לשמור על התהליך בשיטתיות מבלי לוותר על מנת שהכלב ילמד.

ניתן להשתמש בחטיף בשתי אופציות או להחזיק את החטיף ביד ולהראות לכלב את החטיף ולהסביר לו שהוא יקבל את החטיף המבוקש בסיום המשימה או אם הוא יבצע את מה שהוא מתבקש לבצע או למסור לו את החטיף לאחר ביצוע המשימה וכך ילמד שהוא יקבל את החטיף בסיום כל משימה אפילו אם החטיף לא מופיע בשדה הראייה שלו. כמובן שככל שהכלב ימשיך בהתנהגות הטובה יש להפחית את התלות והשימוש בחטיפים כתגמול, כל כלב בקצב שלו.

הכינו בבית חטיפים טעימים לכלבים כמו חטיף כבד ועצמות קטנות או חטיף רך על בסיס עוף וסלמון. שימו לב שיש חטיפים אידיאליים לאילוף בשל הטעם שלהם והגודל ויש גם חטיפים בצורות מיוחדות וחטיפים המותאמים לכלבים שסובלים מבעיות בריאותיות שונות. תאמו את בחירת החטיף עם המאלף.

למידע נוסף והרשמה
התקשרו לטלפון 050-5528208 או השאירו את פרטיכם:

עוד בנושא

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: