למה כדאי ומה כולל אילוף כלבים?

כלב הוא ידידו הטוב של האדם, הכלבים של היום הם כלבים מבויתים אשר גרים רובם בבית או בחצר. כל כלב כיום ניתן לאלף. הדרך הטובה ביותר לעשות זאת היא להכיר היטב את סוג הכלב שלנו, את ההתנהגויות שלו ולהתאים לו שיטת אילוף כלבים אשר נכונה לו. הכלב הוא למעשה צאצא של הזאב רק בגרסה המבויתת שלו. בגלל היותו צאצא של הזאב, עברו אליו בתורשה אינסטינקטים של הגנה. כאשר הכלב רואה משהו כסכנה, סביר שינסה להגן על שטח ביתו ובני הבית. אך לא תמיד מדובר באמת בסכנות, לעיתים אלו מקרים שאנו יודעים שהם אינם סכנה, אך הכלבים קולטים אותם אחרת.

כלב זקוק למנהיג

כמו שכבר אמרנו, הכלבים הם צאציו של הזאב. הזאבים בטבע חיים בלהקה ולכל להקה יש מנהיג. כלב מבוית למעשה רואה בבני ביתו להקה, כמו בטבע אצל הזאבים ולכן יחפש את מנהיג הלהקה. אם אתם לא תתפסו את המקום של מנהיג הלהקה, הכלב שלכם יחיה בבלבול. באילוף כלבים אחת המשימות שלנו היא להנחות את הכלב ולהוביל אותו אחרי המנהיג שהוא הבעלים שלו. אילוף כלבים נכון הוא לא כזה אשר משתמש באלימות, אלא כזה שנותן פרס על התנהגויות טובות. כלב שמאולף בצורה כזו יקבל יותר ביטחון במשפחה בה הוא חי וכמובן שיאמץ התנהגויות טובות שעליהן קיבל פרס.

מתי הזמן הנכון לאלף כלב?

כיום סבורים שהזמן הטוב ביותר להתחיל באילופו של הכלב הוא כמה שיותר מוקדם. כבר בשלב שהוא גור למעשה ומגיע לביתכם. על מנת ליצור לו ביטחון, צאו איתו לטיולים רבים והכירו לו את הסביבה בה הוא הולך לחיות. זה יעזור לו מאוד להסתגל. בבית כבר בהתחלה כדאי ללמד אותו את כללי ההתנהגות של הבית. אם אצלכם בבית לכלב אסור לעלות על המיטות או הספות. הציבו את הגבול כבר בהתחלה ואל תיתנו לו לעלות עליהם. זה תהליך שהוא תקין ובסדר ועוזר לכלב להכיר את סביבתו. כמו כן, למדו אותו כבר בהתחלה היכן נמצאות קערות המים והאוכל שלו ואל תזיזו אותם ממקומם. כך יתרגל שזה המקום שאוכלים ושותים בו בלבד. וכמובן שכבר בהתחלה ניתן ללמד אותו את פקודת הישיבה. בכל פעם שתאמרו לכלבכם שב והוא יישב, תנו לו חתיף על כך. ככה הוא ילמד את הפקודה הזו בצורה הטובה ביותר. פקודות נוספות שתוכלו ללמד בהמשך הם לא לזוז ובוא וגם הן עובדות היטב על ידי נתינת חטיף לאחר שעשה את הפעולה באופן נכון.

מהם שירותי אילוף כלבים?

בשלבים מתקדמים יותר תוכלו תמיד לפנות לשירות אילוף כלבים. מיטב המאלפים מציעים בדרך כלל קורסים של אילוף כלבים מקצועי. בעלי הכלבים מגיעם יחד עם הכלב למספר מפגשים אשר בהן ילמדו את הכלב פקודות שונות וחשובות. לכל כלב בקבוצה יהיו מטרות שונות לאילוף ועליהן הוא יעבוד במשך הקורס. הקורסים נמשכים על פי המטרות שהוצבו בתחילת הדרך. רוב הקורסים כוללים כ- 10 מפגשים בהם תלמדו יחד עם מאלף מומחה איך לאלף את הכלב ולהתאים את התנהגותיו לשגרת היום בבית שלכם ובסביבה בה הוא חי. כלב מאולף הוא כלב אשר לסביבה נעים להיות לידו, הוא לא הורס את חלקי הבית והוא הופך להיות בן בית כמו כל מי שחי בביתכם. כמו כן יהיה לכם הרבה יותר נעים לטייל איתו בקרבת הבית.

למידע נוסף והרשמה
התקשרו לטלפון 050-5528208 או השאירו את פרטיכם:

עוד בנושא

הכשרת כלבי שירות
הכשרת כלבי שירות

שנים רבות מלווה הכלב במסירות יוצאת דופן אנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. התמיכה הפיזית והנפשית שמעניק הכלב לאנשים אלה מסייעת

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: