חשיבות אילוף כלבים והמזון שהם אוכלים

כלב הוא לא רק חברו הטוב ביותר של האדם על פי האימרה המפורסמת, הוא גם מגיע עם תכונות מועילות נוספות כמו שמירה על הבית, משחק עם הילדים, ואפילו אמצעי טיפול לאנשים הסובלים מבעיות כאלו ואחרות, עם דגש על סיוע לעיוורים. יש הרבה מאוד אנשים שמחפשים לאמץ ולגדל כלב כדי שיביא את אותה שמחה לבית, אך לא יודעים שיש גם הרבה מאוד אתגרים. הכלבים מגיעים עם מטענים רגשיים שונים, או צורך בהסתגלות, ויש לבצע גם התאמה בין הכלב לבית. כלומר, אי אפשר לשים כלב גדול ביחידה קטנה, ויש אלרגיות שצריך לשים לב אליהם. תשומת הלב לפרטים היא חשובה.

לרסן ולהרגיע

את חוסר ההתאמה והקשיים הראשוניים אפשר ורצוי לפתור באמצעות אילוף כלבים מקצועי. האילוף מטפל ונוגע בכל הבעיות הקשורות לקשיים מול כלבים, כולל עשיית צרכים בבית, הרס ריהוט וביגוד, תוקפנות יתר, אנרגיות בלתי נגמרות ועוד. כמובן שברמות האילוף הגבוהות אפשר גם להגיע למצב של כלב שמביא דברים לבאי הבית, מגן עליהם, מסייע להם ואף עושה תרגילים כאלו ואחרים. האילוף הוא מומלץ מאוד גם לכלב, שמרסן ומרגיע את עצמו, וגם לבעלי הבית, שנהנים מכלב ממושמע, שעושה יותר מרק להיות חבר. יש מגוון רחב של שיטות אילוף כיום, ויש צורך להתאים אותם לכלב, למטרה הסופית של האילוף וכמובן לרצון של הבעלים.

לקלוט במהרה

שיטת האילוף המוכרת והאפקטיבית ביותר היא שיטת המקל והגזר, על פיה הכלב מקבל ממתק או חיזוק כאשר הוא מבצע פעולה חיובית, או גינוי כאשר הפעולה היא שלילית. יש כלבים שמבינים את העניין בצורה מהירה, ואחרים שצריכים תקופה יותר ארוכה. סוג הכלב משפיע מאוד על האילוף, כאשר ידוע כי יש כלבים חכמים יותר מאחרים, כמו כלבים מסוג בורדר קולי, שידועים כחכמים במיוחד, וקולטים את ההתניות כבר לאחר מספר מועט של חזרות. האילוף יכול להתבצע בבית, בחצר ולמעשה בכל מקום, העיקר שיעשה בצורה נכונה, עם סבלנות ועם אנשי מקצוע שיוכלו לכוון את הכלב אל הכיוון הנכון.

מזון טוב לכלב בריא וחיוני

כלב מאולף הוא יתרון גדול מאוד, אם כי אנשים רוצים לקבל גם כלב בריא וחיוני. הבריאות והחיוניות תלויה בראש ובראשונה באיכות של אוכל לכלבים. יש חשיבות עצומה לסוג וכמות האוכל, ובעלי כלבים חייבים לבצע מחקר, ולהתייחס למספר פרמטרים לפני שהם בוחרים אוכלים לכלבים שלהם. חשוב להסתכל על גילו של הכלב, גודלו, הגזע שלו ומצבו הבריאותי, כדי להכריע את סוג המזון האופטימלי עבורו. כדי לעשות זאת, צריך להתייעץ עם בעלי מקצוע וגם לעקוב אחרי היציאות של הכלב בימים הראשונים של שינוי מותג המזון. כלבים צריכים לקבל בדיוק את הכמויות הנכונות עבורם, ולהתנהל בצורה מסודרת עם אוכל, כדי להיות בריאים ולהאריך ימים.

למידע נוסף והרשמה
התקשרו לטלפון 050-5528208 או השאירו את פרטיכם:

עוד בנושא

הכשרת כלבי שירות
הכשרת כלבי שירות

שנים רבות מלווה הכלב במסירות יוצאת דופן אנשים בעלי מוגבלויות וצרכים מיוחדים. התמיכה הפיזית והנפשית שמעניק הכלב לאנשים אלה מסייעת

קרא עוד >>
פנסיון

אילוף כלבים בתנאי פנסיון – חשיבות המרכז הכלבני דוג טאון נבנה מתוך מחשבה עמוקה על צרכיו של הכלב, בריאותו הגופנית

קרא עוד >>

השאירו פרטים ונחזור אליכם בהקדם: